Ízelítő az Egyéni fejlesztés, személyre szabott nevelés februári számából

Februári számunk központi témája a BTM-es tanulókat érintő, 2018 szeptemberétől életbe lépő törvénymódosítás, mely a közbeszédben „Taigetosz-törvény” néven híresült el. A hasznos tudnivalók a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő (BTM-es) tanulókat érintő közoktatási jogszabályváltozásokról című cikkünkből megtudhatja, hogy pontosan milyen változásokra is kell számítania, valamint a törvénymódosítás indokának hátteréről is informálódhat.

A törvénymódosítás kapcsán került terítékre a BTM, SNI kategóriák közti különbség. A viták egyik tanulsága, hogy sokan nincsenek tisztában a két fogalom közötti különbséggel, milyen probléma, milyen juttatás áll a két fogalom mögött. A BTM és SNI kifejezések tartalma és a diagnosztizálás folyamata a szakértői bizottságokban című írásunk segítséget jelent a kifejezések mögötti tartalmak megértésében.

A társasjátékok szerepe a fejlesztésben című cikkünk az óvodai csoportokban meglévő, mindennap használatos játékok által kínált fejlesztési lehetőségeket mutatja be. Cikkünkből megismerhet jó pár társasjátékot is.

A beszéd mint a „legtökéletesebb kifejező mozgás” című írásunk játékos beszédtechnikai gyakorlataival a beszédünk műveléséhez szeretnék kedvet csinálni. A gyakorlatok a tanórákba beépíthetők, segítségükkel színesebbé tehetjük például a magyarórákat.

Előző számunkban megjelent A differenciálás gyakorlata az óvodában című írásunk első része, jelen számunkban a második, befejező részt olvashatja.

A Beszédészlelés fejlesztése mandalaszínezők segítségével című írásunkban nyolc kiszínezhető mandalát talál, melyek honlapunkról le is tölthetők, így nagyobb méretben is oda tudja adni a kisgyerekeknek.

 

Érdekelné kiadványunk?

Az alapművet és éves előfizetést ITT rendelheti meg.