A nemzet jövőjéért felelősséget érző kormány, szülők és pedagógusok céljai azonosak: jó minőségű, eredményes köznevelési rendszer kialakítása, amely minden gyermeknek valódi esélyegyenlőséget kínál – hangsúlyozza a pedagógusok napja alkalmából a köznevelésért felelős államtitkárság.

Nincs olyan ember, aki “ne tartozna köszönettel óvó nénijének, tanítóinak, tanárainak. Kicsik és nagyok virágcsokorral, az oktatásirányítás díjakkal, kitüntetésekkel fejezi ki nagyrabecsülését a pedagógusoknak áldozatos munkájukért” – írták vasárnapi, az MTI-hez eljuttatott közleményükben . Az elmúlt három évben a kormány intézkedéseivel egyértelművé tette, hogy tiszteli és elismeri a pedagógusok erőfeszítéseit – olvasható a közleményben.

 Van mit ünnepelni, a változások ugyanis – közvetve és közvetlenül – mind a gyermekek és a pedagógusok érdekeit szolgálják. A kormány a társadalom többségének egyetértésétől kísérve az esélyek egyenlőségét megteremtő igazságosabb, biztonságosabb és eredményesebb iskolarendszer lehetőségét teremtette meg a köznevelés megújításával. A nagyobb állami szerepvállalás, kistelepüléseken a működtetési feladatok átvállalása azoknak a gyerekeknek is jó iskolát biztosít, akiknek korábban nem adatott meg – emelték ki. Az új nemzeti alaptanterv előírja a magyarságot nemzetté kovácsoló ismeretek és műveltségi alapok oktatását, bevezetése lehetővé teszi, hogy a diákok a legkisebb faluban is megszerezhessék azt a tudást, amelynek segítségével megtalálják helyüket a családban, a társadalomban és a munka világában. A mindennapos testnevelés elősegíti, hogy a gyermekek egészséges felnőtté váljanak. A három éves kortól kötelező óvodába járás pedig meghatározó jelentőségű lépés a nehéz körülmények között nevelkedő gyermekek felzárkóztatásában – hangsúlyozta az államtitkárság. 

A közlemény szerint a HÍD-program azoknak a fiataloknak kínál második esélyt, akiknek a tanulás korábban csak kudarcélményt adott. A személyre szabott fejlesztő-oktatás visszaadja önbecsülésüket, lehetővé teszi, hogy szakmát tanuljanak, megtalálják és megállják helyüket az életben. A felnőtt társadalom 64 százaléka támogatja a pedagógusok külső szakmai ellenőrzését, és a pedagógusok nagy többsége is igényli, hogy érdemi értékeléssel, módszertani tanácsokkal segítséget kapjon munkájához. A kormány álláspontja szerint jó iskola nincs jó pedagógusok nélkül. Ezért megújította a tanárképzés rendszerét, létrehozta a Klebelsberg tanulmányi ösztöndíjat – emelték ki. A pedagógusok társadalmi tekintélyének helyreállítását szolgálja a Magyar Pedagógus Kar létrehozása, amely egyben megteremti a feltételeket ahhoz, hogy a hivatásukat érintő döntésekben az oktatásirányítás legfontosabb partnerei a pedagógusok legyenek – közölték. 

A pedagóguskar az etikai kódex megalkotásával sok évtizedes hiányt pótol, fontos, hogy a szakmaiság, a hivatás írott és íratlan szabályainak betartása felett az állami iskolarendszer minden pedagógusát magába foglaló testület őrködjön – fejtették ki. A kormány sok évtizedes adósságot pótolva – amint az ország gazdasági helyzete megengedi – bevezeti a pedagógus-életpályamodellt, amely jelentős mértékben javítja a pedagógusok élet- és munkakörülményeit, nagyobb anyagi és erkölcsi megbecsülésükkel elismeri munkájuk fontosságát – olvasható a köznevelési államtitkárság közleményében.