Néhány újabb játékos gyakorlat, amelyekkel a hallási észlelést fejleszthetjük.

Hová lett Piroska jókedve?
Eszközök
• leánybáb
A játék menete
Piroska (báb) szomorúan érkezik a gyerekekhez. „Segítsünk Piroskának megkeresni a jókedvét!” Hangulatot kifejező hangokat, hangulatszavakat hangoztatunk (például sírás, haj-haj, fújtatás, püffögés, sóhajtozás, jajgatás, hüppögés, csodálkozás, morgás). Ezek után Piroska mindig megkérdezi: „Ez mi volt?” Amikor a gyerekek megnevezik a hangulatot, Piroska megkérdezi: „Ez jó lesz?” Végül örömet jelentő hangokat, hangulatszavakat szólaltatunk meg (nevetgélés, hahotázás, elégedett nyammogás). Amikor Piroska kiválasztja a neki legjobban tetszőt, elköszönnek tőle a
gyerekek.

Mit visz a kis hajó?
Eszközök
• nincs különösebb eszközigénye

A játék menete
„Megérkezett a kishajó a kikötőbe! Segítsünk berakodni a fedélzetre. Olyan dolgokat szállít a kishajó, amik úgy kezdődnek, mint a maci: „ma…” Fontos, hogy önállóan is hangoztassuk a szótagot.
Más-más szótagokkal kezdődő dolgokat rakodjanak a sorban érkező hajókra.

Továbbfejlesztési lehetőségek
• Miután egy hajóra „berakodtunk”, kérdezzük meg: „Miket szállít ez a hajó?”
• A berakott dolgokat azonos sorrendben sorolják fel.
• Azonos szótaggal kezdődő állatokat szállít a hajó (vagy növényeket, gyümölcsöket, lányokat, fiúkat).
• A szó elején hallható fonémát adjuk meg, és játsszuk a játékot a fentiek szerint.

Ki a testvére?
Eszközök
• hangszerek
A játék menete
Előzmény: az alkalmazott hangszerek ismerete.
A hangszerekből kettőt-kettőt készítünk elő, annyit, ahány gyermek játszik. A gyerekek választanak egy hangszert és körbeülnek. Az óvónő körbejár a körön kívül, akinek a fejét megérinti, az megszólaltatja a hangszerét. Az a gyermek, akinél ugyanolyan hangszer van, szintén megszólaltatja a nála levőt.

Továbbfejlesztési lehetőségek
• A játék menete ugyanaz, csak a gyerekek a körben kifelé fordulva, egymásnak háttal, csukott szemmel ülnek.

(Forrás : Óvónők kincsestára)

[product id=”348 “]