A mozgásfejlődés segítése – 2. rész

Az egészségnevelésen belül feladatunk a gyermek harmonikus, összerendezett mozgásfejlődésének elősegítése. A mozgásos játékok éppúgy, mint a fogócskák, ügyességi, vonuló, párválasztó, lánykérő játékok évszázadok óta fejlesztik a mozgáskoordinációt.
Az Alapprogram is kiemeli, hogy a népdalok éneklése, hallgatása a gyermek-, néptáncok és a népi játékok a hagyományok megismerését, továbbélését segítik.

Következzék hát néhány őszi játék.

„Szembekötősdi”

A fogónak bekötjük a szemét, a többiek körülötte ugrándoznak, ha valakit a fogó megfogott, helyet cserélnek. A fogó ezzel a mondókával igyekszik megérinteni valakit:

 „Vak, vak vagyok,
Találgatok,
Nem, nem látok,
Tapogatok,
Hol vagy messze Kis hamiska?”

 

„Fogócska”

Választanak egy fogót, majd ezzel a mondókával incselkednek vele:

„Ica-rica,
kukorica,
Fogj meg engem,
lusta cica.”

Akit a fogó elkap, azzal szerepet cserélnek.

Játszhatunk különböző párválasztó játékokat, ahol a játékmód szinte mindig ugyanaz: a gyerekek körbe állnak, valaki középre megy, a dal megfelelő helyénél párt választ, vagy rögtön helyet cserélnek, vagy táncolnak, és aztán cserélnek helyet. Azokból a párválasztó játékokból válogatunk, amiben a szokások élnek. Fontos számunkra az is, hogy ezek a játékok tükrözik az egymás közötti érzelmi kapcsolatokat, kifejeződnek bennük a baráti vonzódások.

A cikk első részét itt találja, további ötleteket az Óvónők kincsestárának 73. kötetében olvashat.

Amennyiben még nem előfizetője termékünknek, most ide kattintva megrendelheti.

ovonok_kincsestara