A gyerekek fantáziáját, logikáját és tájékozódási képességét fejleszti a következő játék, amit kipróbálhatunk két- illetve háromdimenziós változatban is.

2D:

Rajzoljunk a gyerekeknek egy labirintust krétával az aszfaltra. A feladat szokás szerint A pontból eljutni B-be. A gyerekeknek ki kell kerülniük az előttük álló akadályokat – nem léphetnek rájuk – hogy eljussanak a célba. Előnye, hogy előre látják az egész pályát, így megkönnyíti a tájékozódást. Ha rájöttek a lényegére, ők maguk is rajzolhatnak további labirintusokat, vagy a rendelkezésükre álló tárgyakból készíthetnek járatokat (fából, kőből).

labirintus

3D:

Célszerű a csoportszobában található “tereptárgyak” átrendezésével készíteni a labirintust. A gyerekeknek derékmagasságnál feljebb ne érjen az akadály, különben nagyon ijesztő lehet az elveszettség érzése. Ha a gyerekek nagyon nem boldogulnak, mondjuk nekik, hogy melyik irányba menjenek, így lehetőség adódik a “bal” és “jobb” oldalak alapos begyakorlására is.

 

Az ötletet az ovoneni.blog.hu-n találtuk. 🙂

A kép forrása pedig: http://sewliberated.typepad.com