Az óvodai jelek – a párosítás eszközei – segítenek abban, hogy egymásra találjon egy-egy használati tárgy és a gazdája. Ez a jelekkel való kölcsönösen egyértelmű megfeleltetés, hozzárendelés maradandó élmény szokott lenni. Fontos szempont, hogy egyszerű vonalalakzatokból álljon, hogy a gyermek saját maga is utánozva, lemásolva meg tudja jeleníteni rajzain, munkáin.

Játékötletek: 

  • Játsszunk barkochbát a jelekkel! Például: „Gondoltam egy jelre. Az egyik kiscsoportos lány jele. Ehető gyümölcs, nyár végén, ősszel érik. Kompót, lepény és rétes is készülhet belőle.” (alma)

  • Saját készítésű eszközzel játszhatunk memóriajátékot is a jelekkel. A játék közben a párosítás is jelen van, hiszen a jelek felfordítása során meg lehet nevezni a tulajdonosát. Így az új gyermekek neveit is könnyebben megtanuljuk.
  • Melyik jelről jut eszünkbe valamilyen emlékezetes szám? (Például napocska – HÉT ágra süt, autó – NÉGY kereke van, SZÁZZAL is mehet, katica – HÉT pettyes, bögre – EGY vagy KÉT füle van, stb. A gyerekek fantáziája nagyon gazdag, bízzunk bennük!)

A játékötletek Mindenben matematika című kötetünkben olvashatók. Ha tetszenek a játékok, vásárolja meg kiadványunkat ITT.

CSOMAGBAN MOST OLCSÓBB – ajánlatunkban három kötet áráért négyet kaphat, gyorsan nézze meg!