Malackák

Csoport: 5–6–7 éves gyermekek
Tér: csoportszoba, szabad tér a szőnyegen
Idő: 30-35 perc
Eszközök: 3 db gyermekszék, három különböző kendő, csomagolópapír, zsírkréta
Szereposztás: szalmaházas kismalac, faházas kismalac, kőházas kismalac, farkas, riporter

A foglalkozás sikerének feltételei:
• A mese történetét már jól ismerjék a gyermekek
• A játékvezető lépjen szerepbe

Fejleszti:

  • a finommotorikát
  • a koncentrációt
  • a mozgáskoordinációt
  • a beszédkészséget
  • a szókincset
  • a fantáziát

Előkészület

Énekes kapcsolatteremtés
A gyermekek sétálni kezdenek a csoportszobában, és közösen énekelik az Egy kis malac röf-röf-röf kezdetű dalt. A Jön az öreg meglátja, örvendezve kiáltja szöveg alatt meg kell érinteniük az éppen mellettük haladó gyermek vállát a kezükkel.
A dal végén a játékvezető megkérdezi, hogy ki, kit érintett meg. A gyermekeknek meg kell nevezniük a megérintett gyermeket (például: Nagy Attila, Kiss Géza).
A játékot a továbbiakban úgy játsszuk, hogy a dal eléneklésénél a gyermekek a megérintett gyermek jelét jegyzik meg, és a dal végén a játékvezető kérdésére ezt mondják: „megérintettem
a ceruzát, a labdát…” A játék nehezebb formája, hogy egyszer a gyermek nevét, utána a jelét kell megjegyezni, illetve felváltva adjuk a gyermekeknek a feladatokat.

Legyetek kismalacok! – szoborjáték

A gyermekek sétálnak a teremben majd, tapsra mindenki szoborrá változik.

Játékvezetői instrukció:
Legyetek félős kismalacok!
Tapsra szobrot alakítanak a gyermekek. Minden gyermektől megkérdezzük: Mitől félsz kismalac?

Rajzoljunk együtt!

Három csoportot alakítunk. Minden csoport közösen rajzol egy nagyméretű csomagoló lapra! Feladat: az első csoport szalmaházat, a második téglaházat, a harmadik kőházat
rajzol.

Jön a riporter!

A rajzokat leterítjük a földre, a gyermekek körben helyezkednek el.

Játékvezetői instrukció:

Mindenki próbálja beleélni magát annak a kismalacnak a helyébe, amelyiknek a házát rajzolta! Úgy válaszoljatok, mintha ti lennétek az a kismalac, amelyik a rajzolt házban lakik.

Játékvezető: (Szerepbe lépés – Újságíró)
Szervusz kismalac, a „Malacfalvi – hírmondó” újságnál dolgozom, és riportot szeretnék veled készíteni. Kérlek, válaszolj a kérdéseimre! (A válaszok így kezdődjenek: Úgy gondolom, hogy…)
– Mit gondolsz, kismalac, erős házban laksz?
– Mennyire érzed magad itt biztonságban?
– Szerinted megvéd a ez ház a gonosz farkastól?
– Miért gondolod, hogy nem vagy biztonságban?
– Miért érzed úgy, hogy biztonságban vagy?
– Mi történne, ha a farkas nekirontana a házadnak?
– Hova tudnál menekülni a farkas elől?
– Miért nem kell menekülnöd a farkas elől?
– Segítene neked valaki, ha bajban lennél?
– Segítenél azon, aki bajban lenne?

Feladat:
A gyermekek éljék bele magukat annak a malacnak a helyzetébe, amelyiknek a házát lerajzolták!

 

További játékok és mesefeldolgozások (Mese a királyról, aki  mindig fázott, Bánathercegnő, Őszi mese, Csipkerózsika, Piroska) az alábbi e-bookban: