Csonterősítő gyerekeknek – Sok mozgás, megfelelő táplálkozás…

Ne csomagoljuk vattába gyerekeinket! A rohangászás, ugrálás, szökdécselés hatására ugyanis erősödik a csontvázuk. De ne feledkezzünk meg a megfelelő mennyiségű tejről se!

Sokszor megnyugtatóbb, ha mi, szülők oda se figyelünk akkor, amikor gyermekeink úgy igazán „elemükben vannak”. Nézzük Annát, aki négyéves, és bátyja tanítja biciklizni! Ha édesanyja most látná, biztosan mondaná: „Vigyázz, el ne ess!” Pedig a szakértők szerint a csontrendszer annál erősebb lesz, minél vadabbul és lendületesebben mozognak, sportolnak gyermekeink. Az „erős” kifejezéssel ne becsüljük le csontrendszerünk teljesítményét: az egészséges csontváz – felnőttek esetében – csupán néhány kilogramm, azonban járás és állás közben egyedül hordozza saját súlyának sokszorosát. Napjainkban sajnos a csontritkulás népbetegség. 

Tudta? 
Az Egészségügyi Világszervezet, a WHO a csontritkulást a világszerte tíz legelterjedtebb betegség közé sorolta. Megelőzése ezért a gyermekgyógyászat egyik legfontosabb feladata.

A cikk folytatása itt olvasható >>