Jelentős csökkennek az önértékelési és tanfelügyeleti folyamatokban a pedagógusok adminisztrációs terhei – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) köznevelési intézményrendszer fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára szerdán Pécsett, újságírók előtt.
Pölöskei Gáborné az Országjárás az oktatásról programsorozat pécsi fórumát követően jelezte, a miniszteri döntéssel csökkent a tanfelügyeletek, illetve a minősítések száma is.
Kitért arra is: “tovább folytatódik a párbeszéd a pedagógusok és az oktatási tárca között, aminek célja, hogy rendszerbe tudjuk foglalni a tanárok problémafelvetéseit”.
A helyettes államtitkár közölte, ezek között szerepeltek a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot (Klik) érintő, a működéssel és fenntartással kapcsolatos kérdések, valamint szó volt a pedagógusok minősítő- és felügyeleti rendszeréről is.
A pécsi fórumon részt vevő pedagógusok hozzáállását konstruktívnak nevezte, hozzátéve, hogy a február 9-ére összehívott köznevelési kerekasztal adja meg az alapot a közoktatást érintő további döntések meghozatalához.
[product id=”334″]