A tervezett szenzomotoros tréning (TSMT) feladatsora a nagy- és finommozgások fejlesztése során érleli, strukturálja tovább az idegrendszert. A foglalkozás menete kötött, feladatsorokba rendezett, a gyermek fejlődésének megfelelően fokozatosan nehezedik. A mozgásos feladatok segítik az érzékelés, észlelés fejlődését, a testvázlat, a térbeli tájékozódás, a laterialitás, a dominancia beérését. A feladatsorok javítják a gyermek koncentrációs képességeit, megalapozzák, segítik a figyelem jobb irányíthatóságát, a szerialitás, a ritmusérzék és a motoros kreativitás fejlődését. A mondókákkal, énekekkel kísért feladatvégzés során fejlődik kommunikációjuk és anyanyelvi készségeik.

Az egyéni TSMT-hez kevés eszköz kell: Hinta, nagylabda, gördeszka…

Kiknek ajánljuk?

  • 3-7 éves mozgáskorú, 3-12 éves,
  • megkésett/eltérő fejlődésmenetet mutató,
  • hiperaktív,
  • figyelemzavaros,
  • tanulási, magatartási, beilleszkedési zavarokkal küzdő,
  • a sikeres iskolai beválásban rizikós,
  • súlyos beszédhibás,
  • mozgásban ügyetlen,
  • egyensúly-zavarral küzdő gyermekeknek.

TSMT diagnosztika

A TSMT állapot- és mozgásvizsgáló teszt jellemzői:

  • Megmutatja, hogy a gyermek teljesítményproblémáinak oka organikus-e.
  • 5 éves kortól felvehető.
  • Objektív, a vizsgálat eredményét százalékban adja meg. Ez az elmaradás szintjét teszi szemléletessé.
  • Iskolai beválást/beilleszkedést prognosztizálja.
  • 40-45 perc (kb. 1 tanítási óra!) alatt felvehető.
  • Státusz és folyamat diagnosztikára alkalmas.
  • Nagyrészt nonverbális, utánzáson alapul a feladatok végrehajtása.(elmarad a teljesítményszorongás)

 

Állapot- és mozgásvizsgálat 5 területe

  1. Idegrendszer érettsége.
  2. Mozgásvizsgálat.
  3. Testvázlat, térbeli tájékozódás, lateralitás.
  4. Taktilis terület.
  5. Ritmusvizsgálat.

A vizsgálat után a szülő maga is látja, hogy van-e elmaradás, illetve látja az elmaradás fokát, de a százalékban kimutatott teljesítmény is objektíven tükrözi a gyermek aktuális érettségét.

A vizsgálat eredménye alapján megtudjuk, hogy a gyermeknek szüksége van-e valamilyen fejlesztésre. Ha igen, az eredmények azt is megmutatják, hogy egyéni vagy csoportos formában.