Ez egy komplex vizsgálat, melynek során a gyermek biológiai, pszichológiai és szociális érettségét vizsgáljuk. A gyermek iskolaérettségének a megállapításában a legnagyobb szerepe az óvodapedagógusoknak van, akik nap, mint nap a gyermekkel vannak együtt és a gyermek valós érettségét meg tudják állapítani.

 

A helyes iskolaérettség megállapításával elkerülhető az, hogy egy esetlegesen korán beiskolázott gyermeket kudarcélmények elé állítsunk, belecsússzunk abba, hogy gyermekünknél magatartási zavar, dyslexia, dyscalculia, dysgraphia alakuljon ki, azaz olvasási, számolási, írási zavar jöjjön létre.

 

Az iskolaérettség megállapításánál az orvos szerepe a gyermek biológiai érettségének a megállapítása a védőnők segítségével.

Biológiai szempontból általában 6-7 éves korra a gyerekek alakváltozáson mennek keresztül, pocakjuk eltűnik, megnyurgulnak, végtagjaik hosszabbak lesznek, a kisfiúk fiúsabb, a kislányok lányosabb formát öltenek. Az idegrendszer fejlődésében általában létrejön a lateralizáció, ami többek között felelős azért, hogy a gyermek bal vagy jobb kezes.

Részletek: http://www.webbeteg.hu