Egészségfejlesztés az óvodában, iskolában – 2. rész

Ha a pedagógus a gyermek, a tanuló bántalmazását vagy deviáns viselkedésformákat észlel, az adott osztály vagy csoport nevelésében, oktatásában közreműködők bevonásával esetmegbeszélést köteles kezdeményezni. – Dr. Farkas Ildikó írása.

Az óvoda-/iskolapszichológus igénybevétele

A konfliktusban érintett gyermekek, tanulók az iskolapszichológus kiemelt segítségében részesülnek. A pszichológus igénybevétele alapvetően önkéntes. Amennyiben azonban az érintett gyermek, tanuló vagy a tanulók csoportja vonatkozásában a viselkedési problémák ismétlődő jellegűek, az intézmény vezetője köteles értesíteni óvodás gyermek esetén az óvodapszichológust, tanuló esetén az iskolapszichológust, és egyúttal meghatározza azt az időpontot, amikor a gyermek, a tanuló köteles a pszichológus tanácsadásán részt venni.

Az óvoda-/iskolapszichológus az óvoda, az iskola szervezeti keretei között alkalmazza szaktudását. A
miniszteri rendelet 132. §-a szerint

  • a gyermekek beilleszkedését, társas kapcsolatait javító intézkedésekben, valamint
  • az óvodában, iskolában észlelt személyközi konfliktusok és az erőszakjelenségek megoldásában
    való közreműködés a feladata.

Az óvoda-/iskolapszichológus a jogszabályi határok között, szakmai autonómiájának megtartása mellett dönthet arról, hogy milyen keretek között kell dolgozni a felmerült probléma oldása, a kialakult helyzet javítása érdekében.

 

A teljes írás az Óvodai Jogfutárban jelent meg. Még nem előfizetőnk? Csatlakozzon elégedett ügyfeleink köréhez!

Óvodai Jogfutár - Online verzió