A pedagógusok mentálhigiéniés állapota

A  pedagógus-mentálhigiénével kapcsolatos nemzetközi kutatások egyik legfontosabb tanulsága, hogy jelenleg a fiatal pedagógusok többsége elhagyja a pályát, mert úgy érzi, hogy az felemészti lelki tartalékait.

A saját lelki egészségünk védelme a mi feladatunk! Lehetünk dühösek, csalódottak, elégedetlenek azzal kapcsolatban, ahogyan „velünk bánnak”, de azt nem  mondhatjuk, hogy mi magunk vétlenek vagyunk abban, ha hagyjuk kizsigerelni, mellőzni, túlterhelni magunkat.

A megváltozott társadalmi hatások, belépés a 21. századba, az értékek átalakulási folyamatai új kihívások elé állítják a különböző szakmák, tudományok képviselőit. A szerepek, feladatok, célok újrafogalmazására van szükség. Ez érvényes a nevelésben és a pedagógushivatás, illetve a pedagógusszerepek területén is. A sokasodó problémákkal, negatív jelenségekkel, új kihívásokkal való sikeres megküzdésnek egyik lehetősége, esélye lehet a mentálhigiénés tudás, szemléletmód.

 

A lelki egészség felborulására utaló tünetek, tünetegyüttesek:

  • alvászavar
  • szorongás
  • evészavar
  • depresszió
  • krónikus fáradtság szindróma
  • alkalmazkodási zavar
  • krízishelyzet
  • bornout-szindróma
  • alkohol- és drogfogyasztás
  • impulzus kontroll zavarai
  • kapcsolati élet zavarai
  • tanulási zavar
  • figyelemzavar

 

Ne várja meg amíg jelentkeznek a tünetek! Képzésünk elősegíti, hogy a pedagógus kellő szakmai önismeret birtokában egységben lássa és kezelje a gyerek és családjának problémáit, illetve életvezetésének nehézségeit kompetenciahatárainak betartásával. A tanfolyam célja továbbá, hogy a résztvevők jártasságok szerezzenek a konfliktuskezelésben és az esetmegbeszélés irányításában, valamint saját lelki egészségük megőrzésében.