Korlátok vagy lehetőségek? – Gondolatok az óvodai szokás-, szabályrendszerről…
A jó szokás- és szabályrendszer ösztönző, biztonságot, támaszt és lehetőségeket ad az óvodás gyermekek számára. De vajon korlátok vagy lehetőségek, amit magában rejt? A nehézség azokban a mindennapi helyzetekben rejlik, amelyekben nem rutinszerűen reagál a gyermek, hanem szükséges, hogy felismerje saját lehetőségeit és határait, észrevegye a másik fél reakcióját, igényeit, és ezekre képes legyen jól reagálni. S minthogy ezekben a helyzetekben mindenki, mi, felnőttek is másképpen reagálunk, itt kell megtalálnunk az egyéni utakat.
Az alábbiakban néhány olyan praktikum, módszer, jó gyakorlat megosztása a célom, amelyek bővítik az eszköztárunkat, és a gyermeki fejlődés jellemzőire építve segítik az óvodapedagógusokat és a gyermekeket is annak felépülésében, belsővé válásában, az „oda vezető utak” megtalálásában.
A cikket ide kattintva olvashatja el részletesebben.
Hasonló témákért fizessen elő az Irány a suli! című kiadványra: