Az önszabályozás fejlődésének segítése – támogató elvek, gyakorlati tippek az óvodapedagógusok számára

Gyermekeink személyiségének stabil összetevői, mint például a temperamentum, megalapozzák az önszabályozás fejlődésének irányát, de a környezeti tényezők nagy hatást gyakorolnak a képesség működésére. Most megnézzük mit tehetünk az önszabályozás fejlődésének segítése érdekében.

Az óvodai csoportunk olyan mikrokörnyezet, ahol a pedagógus nevelési stílusának hatására, a gyerekek között kialakuló baráti megnyilvánulásoknak, valamint az empátiára, elfogadásra épülő gyerek–felnőtt viszonynak köszönhetően a gyerekek motiváltak a viselkedésük szabályozására.

A gyermekek elsősorban a családi közegben tanulják meg érzelmeik, viselkedésük szabályozását, akaratuk érvényesítésének módját, azonban az óvodai nevelés során lehetőség nyílik arra, hogy következetes neveléssel kompenzáljuk a hiányosságokat. Megtaníthatjuk a gyermekeknek, hogyan kezeljék negatív érzelmeiket, hogyan működjenek együtt társaikkal.

A cikk tovább folytatódik IDE KATTINTVA.