Egy jól működő értékelési rendszer nem csupán a pedagógusok teljesítményét javítja, hanem az oktatási intézmény egészének fejlődéséhez is hozzájárulhat. Az értékelés akkor igazán hatékony, ha a visszacsatolás konstruktív, támogató és konkrét javaslatokat tartalmaz a fejlődésre. Fontos szerepet tölt be tehát az értékelő beszélgetés.
Nagy felelőssége van a vezetőnek az értékelési folyamat során, hogy a rendelkezésre álló információkat és adatokat, vezetői tapasztalatokat objektíven, arányosan, támogató és fejlesztő hozzáállással vegye figyelembe.
Az ÓvodaVezetési Ismeretek áprilisi kötetében megjelent, A pedagógusok teljesítményértékelésének aktuális feladatai című írásunkban összefoglaltuk az óvodaigazgatók TÉR-rel kapcsolatos jövőbeni feladatait.
Az ide kattintva részletet közlünk A pedagógusok teljesítményértékelésének aktuális feladatai című írásunkból.