A szakemberek valaha attól féltek, hogy a kétnyelvű gyerekek összekeverik a nyelveket, és később tanulnak meg beszélni. Manapság éppen ellenkezőleg, már az óvodák is azzal hirdetik magukat, hogy nyelvet tanítanak.
A legújabb kutatások szerint aggodalomra nincs ok, és immár a legkorábbi csecsemőkortól vizsgálják, mi a különbség az egynyelvű és a kétnyelvű környezetbe született babák agyműködése között. A csecsemők viselkedésének elemzésével megpróbálják kitalálni, hogyan érzékeli a kisbaba a hangokat, a szavakat és a nyelveket, mit érez ismerősnek, és mit nem.
Ha a csecsemők agytevékenységét elemzik, majd összehasonlítják a korai válaszokat azokkal a szavakkal, amelyeket a gyerekek idősebb korukban tanulnak, megtudható, hogyan figyel a csecsemő a nyelvekre, illetve azt is, hogyan alakítják a nyelvek az agyat.
A washingtoni egyetem kutatói az agyhullámok mérésével összehasonlították az egy- és kétnyelvű családban élő csecsemőket. Kiderült, hogy az egynyelvűek hathónapos korukban felismerik a hangokat, akár a megszokott nyelven, akár egy másik nyelven hallják azokat. 10-12 hónapos korukra azonban a második nyelv hangjaira már nem reagálnak.
A cikk folytatása itt olvasható >>
[product id=”348″ sku=””]