A Radosza-ovigyűrűk öt-hétéves gyermekek számára készített térbeli képességfejlesztő taneszköz és logikai játék. Eredményesen használható színek, síkidomok, mesefigurák, növények, állatok és más ismeretterjesztő ábrák megadott sorrendbe történő kirakására.
Fejleszti a logikus gondolkodást, a térlátást, a memóriát, a kombinációs-és koncentrációs képességet, a kézügyességet, valamint a finom-motorikus mozgáskészséget. Használata nagyban elősegíti az irányok megtanulását, és hozzájárul a kicsik szabálytartásának kialakításához. Az eszköz azokat a készséget és képességet is fejleszti, amelyeket a videojátékok többsége nem. Otthon és óvodában is használhatjuk. Foglalkozásokon történő feladatmegoldásra és csoportverseny rendezésére is alkalmas.
Az óvodások és kisiskolások fejlesztéséhez, tanításához használható játékos eszközt Radosza Sándor, pedagógus, újságíró fejlesztette ki. A gyűrűk ötlete egy régi gyerekkori, kellemetlen emlékből származik. Sok évvel ezelőtt, a kötelezően használandó „betűkirakóból” elvesztek egyes, a használathoz szükséges betűk – ezért feddést kapott. Ennek okán akart – évtizedekkel később – egy zárt rendszert készíteni, amelyben ez nem történhet meg.
A játék fejleszti a térlátást, javítja a finommotorikus mozgást, elősegíti a logikus gondolkodást is. Ezen kívül rámutat a diszlexiás és diszgráfiás problémákra, illetve kezeli azokat.
Az eszköz általában két gyűrűből, vagyis kör alakú sínből áll (de más kivitelben tartalmazhat kettőnél több gyűrűt is). Ezekben csúszó elemek mozognak, amelyekre színeket, ábrákat vagy más jeleket festettünk. Esetünkben a két gyűrű közül az a vízszintes, amelyen egymás mellett helyezkednek el az ábrák (például alma, mellette cica, mellette, körte, és így tovább). A függőleges gyűrű pedig az, amelyen a figurák egymás alatt helyezkednek el. A vízszintes gyűrű kerületén lehet a csúszó elemeket balra vagy jobbra tologatni. Ezt egy másik, függőlegesen futó gyűrű keresztezi, amelyen lefelé vagy felfelé lehet tologatni a csúszó elemeket, de csak az egész sort együtt. A két gyűrű átmérője nem egyforma, ezért csak egyetlen pontban keresztezik egymást, és nem tudnak a csúszó elemekre festett jelek (cica, alma, körte, stb.) a köríveken való tologatás során oldalukra dőlni vagy fejre állni. A kereszteződésben a csúszó elemek irányt tudnak váltani fel, le, jobbra és balra irányba. A gyermeknek a vízszintes sorban kell kiraknia balról jobbra haladva a feladatot. Például: zöld négyzet (zöld), körte, cica, piros négyzet (piros). A zöldet és a pirosat azért kell a műveletek elé és után tenni, hogy azok elválasszák a kirakott feladatsort a többi ábrától. A zöld a feladat kezdetét, a piros pedig a végét jelzi.
(Forrás: www.radoszarings.com)
[product id=”348″ sku=””]