E-bookunk az óvodások és alsó tagozatos kisdiákok fejlesztéséhez nyújt segítséget otthoni vagy intézményi keretek között.
A játékosság mindenféle pedagógiai munkának alapkritériuma, ezt a tanítás, fejlesztés érdekében mindannyian hasznosítjuk is. A játék folyamatához szorosan kapcsolódik az eszköz, a játéktárgy varázsa, feladata, szabályai.
„…a játék természeti jelenség, mely kezdettől irányította a világ folyását, az anyag kialakulását, élő struktúrákká szerveződését, valamint az ember társadalmi magatartását.”
„…Nem a játékból ered-e minden képességünk? Először izmaink és tagjaink játéka válik céltalan kapálódzásból pontosan koordinált mozgásfolyamatokká. Majd az érzékszervek játéka alakul játszi kíváncsiságból mélyreható tudássá, a színekkel, formákkal, hangokkal való játék halhatatlan műremekké. …minden játéknak megvannak a szabályai… Aki részt akar venni benne, annak el kell fogadnia a szabályokat – különben játékrontóvá válik.”
A pedagógiai eljárások egyik lényeges pontja az eszközhasználat. A fejlesztendő gyerekek és nehézségeik sokfélesége, eltérő szintjei arra ösztönöznek a tervezőmunkában, hogy minél érdekesebb, változatosabb, hatékonyabb fejlesztő eszközöket, játékokat alkalmazzunk a ránk bízott tanulók érdeklődésének felkeltéséhez, fenntartásához, képességeik fejlesztésében minél jobb eredmények eléréséhez.
Az e-book szerzője, a gyógypedagógus–logopédus Megyerné Fodor Zsuzsanna maga kezdte el kitalálni, elkészíteni és használni a saját eszközöket a tanításhoz, habilitációs foglalkozásokhoz, és mára mintegy 150 saját készítésű fejlesztő játéka van. Ezek közül többet bemutat az írásában, amelyeknél ajánlást tesz a gyerekek életkorára, számára és a játékokhoz szükséges eszközökre, illetve hogy milyen területeket lehet velük fejleszteni.
Tartalom:
- Bevezetés
- Arany-hétfő: Inklúziót segítő szakmai műhely
- Játéktár
- Ajánlott és felhasznált irodalom
- Sablontár
Formátum: e-book (elektronikus pdf-dokumentum)
Oldalszám: 37 oldal + 51 sablon
Kiemelt kép: School photo created by master1305 – www.freepik.com