Tuti tippek óvónőknek – 2. rész

Nemrégiben 5 ötletet mutattunk, ami megkönnyítheti az óvónők mindennapos munkáját, most további ötleteket hoztunk. Reméljük mindenki talál olyat, amit könnyen megvalósíthat. Folytatjuk a felsorolást.

 

6. Tanítsuk meg a gyerekeknek, hogyan szerezhetnek barátokat!

Ezt a kicsit idősebb gyerekek tudják főként hasznosítani, hiszen 3 éves korban nem feltétlenül érett még meg egy gyermek a közös játékra. Amennyiben igen, akkor készítsünk egy kedves kis illusztrációt, és akár naponta ismételjük el velük, hogy hogyan lehetnek barátságosak: “Legyél kedves!”, “Hallgass meg másokat!”, “Mesélj történeteket!”, “Segíts másokon!” “Oszd meg!”, “Törődj másokkal!” – bármit felírhatunk, ami az eszünkbe jut, így bőséggel akad majd miről beszélgetni.

makefriends

 

7. Ne felejtsük el, hogy a gyerekek mennyire “babák” még!

Ha számolunk egy kicsit, akkor hamar kiderül, hogy a hozzánk kerülő gyerekek még csak 36 (!) hónaposak, de amikor az iskolát kezdik, még akkor is csak 72 hónapja látták meg a napvilágot. Ne felejtsük el, ha kicsit türelmetlenebbé válunk, hogy mennyire fiatalok még ezek a kis emberek.

 

8. Rajzoltassunk portrét

Készítsenek a gyerekek magukról egy portrét az óvoda első napján, és egyet az utolsó héten. Nézzük meg együtt a két kép közötti különbséget, és ámuljunk, hogy egy év alatt mennyit fejlődött a kicsik ügyessége, és vizuális kifejezőképessége. Milyen részletekkel gazdagodott a rajz? Miért más a színe? A szülőknek is különleges élményt szerezhetünk ezzel.

 

portré

 

9. Vigyázz magadra!

Annyira a gyerekekre fókuszál sok óvodapedagógus, hogy magáról szinte teljesen megfeledkezik. Legyen alapvető, hogy megfelelően táplálkozol, és a mozgásra is szánsz egy kis időt. Sőt! Ha lehetőséged adódik, akkor aludj még egy extra órát délutánonként, vagy munkából hazaérve, hogy az “akksik” hamarabb feltöltődjenek, és jobban bírd az idegileg és fizikailag is megterhelő munkát. Ha máskor nem, legalább hétvégén vesd be a szundikálást!

 

10. “Kire gondoltam?”

Jó ötlet az óvoda első napján elkérni 1-1 fotót a gyerekekről, amivel a későbbiekben aztán jót játszhatunk. Vegyük elő a képet, és kezdjük el a játékot: “Barna hajam van. Kinek van barna haja?” – a gyerekek felteszik a kezüket. A következő megállapítás lehet az, hogy lány vagyok, és így tovább, míg ki nem derül, hogy kinek a fotója van az óvónéni kezében. Jó mulatság, a gyerekek ráadásul egymás nevét is könnyebben megtanulják így.

 

 

 

Forrás: https://www.weareteachers.com