Good Start to School

A Good Start to School (projektszám: 2015-1-CZ01-KA201-013947) az Erasmus+ keretében létrehozott nemzetközi európai projekt három országot foglal magába: a Cseh Köztársaságot, Magyarországot és Szlovákiát.

A projekt partnerei a Raabe Kiadó leányvállalatai Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, a brnói Masaryk Egyetem, valamint minden említett országban olyan óvodák és általános iskolák, amelyek részt vesznek a főbb kiadványok kifejlesztésben és azok tesztelésében. Nevezetesen, a Maršovicei Óvoda, a prágai Négylevelű Lóhere Óvoda, a Pilsen-Bozskovi Óvoda és Általános Iskola, a pozsonyi Comenius Óvoda és Általános Iskola és a budapesti Fasori Kicsinyek Óvodája.
 
A projekt fő célja, hogy emelje az iskola előtti nevelés színvonalát. Ezt – szerintünk – elsősorban az óvoda, az iskola és a család közötti kommunikáció javításával, valamint az óvodából az iskolába való átmenet megkönnyítésével lehet elérni. Ahogy a projekt címe is elárulja, biztosítani kell a gyermekek számára a lehető legjobb iskolakezdést.
 
A projektben az alábbi kiadványok készültek el:

image3 image4 image5
  1. MÓDSZERTANI ÚTMUTATÓ ÓVODAPEDAGÓGUSOK RÉSZÉRE, amely bemutatja, hogy hogyan szerezzünk információt a gyermekekről, ismerteti a pedagógiai diagnosztika módszereit és eszközeit. Részletezi, hogyan dolgozzanak az óvodapedagógusok a PREDICT adatlappal, illetve hogyan kommunikáljanak a családdal különösen olyan esetekben, ahol a felmérések nyomán beavatkozásra lenne szükség. Mindezeket a projektben részt vevők gyakorlati példái  támasztják alá.
  2. KÉZIKÖNYV SZÜLŐKNEK, amely útmutatást nyújt a gyermekek fejlődésének értékeléséhez és az óvodával folytatott kommunikációhoz. Tanácsot ad a szülőknek ahhoz, hogyan küzdjenek meg a beszoktatási időszak nehézségeivel, saját kétségeikkel, hogyan kommunikáljanak az óvodapedagógusokkal. A kézikönyv két bevált jó gyakorlatot is közöl, amely az óvodapedagógusok diagnosztikai tevékenységének bemutatásához, illetve a pedagógusok és a szülők közötti hatékony együttműködéshez szolgál jó példával.
  3. A PREDICT diagnosztikai eszköz, amely nem más, mint egy –  a gyermekek óvodai fejlődésének nyomon követésére szolgáló – jól kidolgozott  adatlapgyűjtemény.  A PREDICT segítségével az óvodában folyamatosan számon tarthatjuk a gyermekek fejlődését, fő kompetenciáit, beelértve az iskolaérettségi állapotukat mutató részeredményeket is.

 

A kiadványokhoz a Good Start to School projekt befejezése után ingyen lehet majd hozzáférni.

 

image2image1