Az ötévesnél kisebb gyerekek bámulatos érzékkel sajátítják el az új technológiákat. Legyen az okostelefon, táblagép vagy játékkonzol, gyakran látni, milyen önbizalommal nyomkodják a gombokat és kezelik ösztönösen a képernyőt.

A szülők, bár élvezik az átmeneti nyugalmat, amikor odaadják az eszközt a kisgyereknek, titokban aggódnak, hogy nem ártanak-e ezzel. Úgy látszik azonban, hogy a képernyő segít a tanulásban, és minél interaktívabb a játék, annál jobb. 

A University of Wisconsin kutatói arról számoltak be, hogy a 2-3 éves gyerekeket jobban érdekelték az érintőképernyők, mint az olyan video képernyők, melyek nem kívánnak interakciót. Minél interaktívabb és valósághű volt a képernyő, annál ismerősebbnek tűnt a gyerek számára. A kutatók szerint az érintőképernyőkben nevelési lehetőség rejlik kisgyermekek számára. 

Szavakat tanítottak a gyereknek és azt találták, hogy akik érintőképernyőt használtak, gyorsabban tanultak és kevesebb hibát vétettek.

A cikk folytatása itt olvasható >>