A továbbképzés célja az, hogy a konkrét ismeretek átadásán túl értelmezési keretet nyújtson a kisgyermekek megismeréséhez.

A személyiségfejlődésük értelmezése, az egyes pszichés funkciók fejlődésének és integrálódásának nyomon követése mellett a képzés hangsúlyos feladata érzékennyé tenni a kisgyermekekkel foglalkozókat a kreatív, spontán játékhelyzetek felismerésére, a gyermekekre adaptált interaktív játékhelyzetekbe való belemerülésbe.

További cél, hogy a személyiségfejlődés sajátosságai, törvényszerűségei, általános és egyedi vonásai mentén mutassunk be a képzésben résztvevőknek olyan játékvariációkat, amelyekkel – munkájuk során – megtámogathatják a gyermekek fejlődését, kibontakozását.

A kisgyermekek érdeklődésére épülően három tevékenységirányt veszünk sorra:

  • a zenei-nyelvi,
  • a mozgásos és
  • a vizuális alkotótevékenységeket.

Mindhárom területet a rugalmasság (flexibilitás), a folytonosság (fluencia), az eredetiség (originalitás), a kreatív önmegvalósítás, az alkotó fantázia értékköre mentén dolgozunk fel. (Pl. kreatív, rendhagyó tárgyhasználat, a gyermeki ötletekre való érzékenység, valódi élmény megélése, idő a játékhelyzetbe történő belemerülésre.)

Korszerű, tudományos ismeretek nyújtásával kívánunk hozzájárulni a kollégák szemléletformálódásához, a gyermekek neveléséhez megfelelő pedagógiai attitűd kialakításához, a pedagógiai hatékonyság fokozásához.

 

Kattintson ide a továbbképzéshez!