A továbbképzés során a résztvevők bővítik és rendszerezik ellenőrzési, értékelési, mérési ismereteiket. Segítséget kapnak a gyermekek hatékony megismeréséhez, fejlődésének nyomon követéséhez, ezek alapján az egyéni fejlesztési tervek megtervezéséhez, az óvoda-iskola átmenetet támogató diagnosztikai eljárások alkalmazásához.

Az alábbi résztvevők számára: Óvodapedagógus, Fejlesztő pedagógus

A továbbképzés ideje:
2015. november 12-13-14. (csütörtök-péntek-szombat)

A továbbképzés helyszíne: Budapest

A továbbképzés óraszáma: 30 óra

A továbbképzés célja:
A továbbképzés célja az óvodapedagógusok pedagógiai értékelési, mérési kultúrájának fejlesztése saját intézményük ellenőrzési, mérési-értékelési rendszerének tudatos, szakszerű alkalmazása érdekében. Célja a résztvevők szakmai tudásának, felkészültségnek bővítése az óvodás gyermekek nyomon követése, az óvoda iskola átmenetet támogató újszerű diagnosztikai eljárások, módszerek megismerése, az eredmények szakszerű elemzése, a hatékony fejlesztés érdekében. Célja továbbá a résztvevők felkészítése a törvényi változások, rendelkezések által meghatározott ellenőrzési, értékelési feladatokra, az óvodai nevelőmunka sikeres minőségbiztosítása, a hatékony minőségirányítási tevékenységek teljesítése által.

A program tartalmának rövid ismertetése:
A továbbképzés során a résztvevők bővítik és rendszerezik ellenőrzési, értékelési, mérési ismereteiket, segítséget kapnak intézményük mérési-értékelési rendszerének tudatos, szakszerű alkalmazásához. Tájékozottá válnak a külső ellenőrzési, értékelési rendszer működését illetően, megismerve az országos pedagógiai szakmai ellenőrzés folyamatát, az ezzel kapcsolatos feladatokat. Képessé válnak arra, hogy szakszerűen segítsék, és aktívan részt vegyenek az intézményértékelés, belső ellenőrzés, az iskolai önértékelés folyamatában, a sikeres óvodai minőségbiztosítás, minőségirányítás által. Fejlesztik tudásukat a belső mérések megszervezése, lebonyolítása terén. Segítséget kapnak a gyermekek hatékony megismeréséhez, fejlődésének nyomon követéséhez, ezek alapján az egyéni fejlesztési tervek megtervezéséhez, az óvoda-iskola átmenetet támogató diagnosztikai eljárások alkalmazásához. A továbbképzés változatos munkamódszerei, az elmélet és gyakorlat megfelelő aránya biztosítja a sajátélményű tanulás, a szaktudás bővítésének lehetőségét.
A résztvevők 5-6 oldalas záró dolgozatot készítenek a képzés befejezését követő 15 napon belül, az alábbi témák közül választva egyet:
­
– A vezetői ellenőrzés szempontrendszere, módszerei, eszközei a saját pedagógiai gyakorlatban
­- Egy saját gyakorlatból választott gyermek fejlesztési tervének konkrét kidolgozása
­- A gyermekek fejlődésének nyomon követése a saját óvodai gyakorlatban
­- Az óvoda-iskola átmenetet támogató diagnosztikai eljárások alkalmazása

Az értékelés az alkalmazott fogalmak szakterminológiának való megfelelése, a módszerek, eszközök értő megválasztása, szakszerű alkalmazása, a tervezés logikája, megadott szempontoknak való megfelelése alapján történik.

A tanúsítvány kiadásának feltétele, hogy a hallgató részt vegyen az összóraszám 90%-án, záró dolgozatának eredménye elérje a maximális pontszám 80%-át.
A program befejezésekor a résztvevők kitöltik az alapító által készített értékelő lapot, melynek összegzését a képzés vezetője 30 napon belül megküldi az indítónak. Az alapító legalább évente összehívja a képzőket, csoportvezetőket és felülvizsgálja a programot, melynek módosítására az alapító javaslata alapján kerülhet sor.

A képzés indítását indokolttá teszi A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény rendelkezéseihez igazodó tanügyigazgatási feladatok elvégzése és az óvodai nevelőmunkához kapcsolódó tervezési, értékelési, mérési feladatok sikeres ellátása, valamint a releváns szakmai tudás megszerzése.

Az elõírt tartalmi követelmények:

A résztvevő:
– ismerje az ellenőrzés, mérés, értékelés célját, funkcióját, módszereit, eszközeit, az értékelés személyiségfejlesztő és motivációs hatásait,
– ismerje a külső ellenőrzési, értékelési rendszer működését, az intézményértékeléssel kapcsolatos feladatokat,
– legyen képes az intézményi önértékelés, az óvodai nevelőmunka, a pedagógiai gyakorlat ellenőrzésének, értékelésének megtervezésére, értékelésére, a vezetői terv összeállítására,
– legyen képes a gyermek fejlődésének szakszerű nyomon követésére, és ez alapján a fejlesztő beavatkozások megtervezésére,
– tudja alkalmazni a fejlesztés alapjául szolgáló gyermek-megismerési technikákat, különös tekintettel a megfigyelés módszereire,
– ismerje az óvoda-iskola átmenetet támogató diagnosztikai eljárásokat és a fejlesztés lehetőségeit.

Az ismeretek számonkérésének módja:
A résztvevők 5-6 oldalas záró dolgozatot készítenek az alábbi témák közül választva egyet:

– A vezetői ellenőrzés szempontrendszere, módszerei, eszközei a saját pedagógiai gyakorlatban
– Egy saját gyakorlatból választott gyermek fejlesztési tervének konkrét kidolgozása
– A gyermekek fejlődésének nyomon követése a saját óvodai gyakorlatban
– Az óvoda-iskola átmenetet támogató diagnosztikai eljárások alkalmazása

Részvételi díj:
55.000 Ft/fő

Az akkreditált program időtartama a 120 órás kötelező képzésbe 30 órában beszámítható. Erről tanúsítvány kerül kiállításra.